Kjøpsvilkår

Betingelsene gjelder alle inngåtte avtaler for kjøp og levering av varer fra helaitaket.no. Vi ber deg alltid lese igjennom kjøpsvilkårene før du bestiller. Når du gjennomfører kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også kjøpsvilkårene og personvernerklæringen. Kjøpet er utført når du har fått ordrebekreftelsen og det er ditt ansvar som kunde å sørge for at de opplysningene som du har gitt oss som navn, e-postadresse og postadresse stemmer. På visse modeller er det ikke skoesker.

Siden vi er fysiske butikker så kan skoen ha vært prøvd tidligere – vi gjør deg derfor oppmerksom på at normale prøvemerker kan fremkomme på varen.

Betaling

Vi kan i samarbeid med Bambora tilby trygge betalingsmetoder: 

Betal direkte med VISA / Mastercard: Du kan velge å betale direkte med kort når du handler med Klarna. For å gjøre det enda enklere ved neste kjøp kan du velge å lagre dine opplysninger.

Alle priser i norske kroner (NOK), inkludert gjeldende merverdiavgift. 

Priser i butikk og online kan i noen tilfeller variere, og vi forbeholder oss retten til å endre våre priser. 

Det er ikke mulig å bruke gavekort eller tilgodebeløp i vår nettbutikk. Gavekort kan kjøpes, og brukes i alle våre fysiske butikker. Oversikt over butikkene finner du her.

Levering

Priser: Standardlevering koster 99,- på alle kjøp. Ved hjemlevering tar vi forbehold om at det er innenfor dekningsområdet til Posten. 

Leveringstid: Leveringstiden er 2-5 arbeidsdager, avhengig av hvor du bor i Norge. Vi leverer kun til Norge, og dessverre ikke til Svalbard eller Jan Mayen. Ordre som kommer inn før kl 12.00 på arbeidsdager sendes alltid samme dag.

Du vil motta link til sporing av din pakke på SMS eller e-post, slik at du kan følge pakken din frem til utleveringsstedet. 

Alle våre ordre sendes fortløpende fra vårt lager, så det er dessverre ikke mulig å endre/kansellere en ordre etter at den har blitt bestilt.

I løpet av salg og kampanjer, kan levering ta noe lengre tid enn vanlig. 

Uavhentede pakker: Uavhentede pakker vil bli belastet 150 kr for å dekke returfrakt og håndteringskostander. 

Bytte og retur

Retur: Ønsker du å bytte, returnere eller reklamere på en vare kan du gjøre dette kostnadsfritt i en fysisk Hæla i Taket butikk. Oversikt over Hæla i Taket butikker finner du her.

Retur/bytte i fysisk butikk: Ønsker du å bytte/returnere en ordre i våre fysiske butikker gjør du følgende: 1. Ta med ordrebekreftelsen du har mottatt på mail (ligger også vedlagt i pakken du mottar). 2. Ved retur av varer vil du få refundert penger til den kontoen du betalte fra. Returer blir behandlet og refundert innen 2 uker etter at de mottatt i butikk. 

Retur til nettbutikk: Ønsker å sender varer i retur til vår nettbutikk må du fylle ut og legge ved returskjemaet som kom med pakken. Ved retur av varer vil du få refundert penger til den kontoen du betalte fra.

Gyldig retur: En gyldig retur forutsetter at varen er ubrukt, og i samme stand som da du mottok den, alle merker og prislapper skal fortsatt sitte på. Hvis vi har gjort en feil, eller hvis varen har en produksjonsfeil, betaler vi for frakten tilbake til oss. Retur til vår nettbutikk gjelder kun varer som er kjøpt på helaitaket.no (ikke varer kjøpt i fysisk butikk). 

Angrerett: Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angrerett forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om at du ønsker å benytte angrefristen. Pakken skal deretter sendes oss eller leveres i butikk innen 14 dager. Ved angrerett må produktet returneres i samme stand som da du mottok produktet. Bruk gjerne dette skjemaet: angrerett.

Reklamasjon

Ønsker du å reklamere på et produkt kan du gjøre dette i en av våre butikker. Ta med ordrebekreftelsen du fikk tilsendt på mail når du går til butikken. 

Reklamasjonsretter gjelder i 2 år. Reklamasjon gjelder ikke vanlig slitasje. 

Ønsker du å sende din reklamasjon til oss, ber vi deg først kontakt oss på e-post [email protected] for videre fremgangsmåte. 

Wishlist 0
Continue Shopping